När idrotten inte NPF anpassades :(

På din tid älskade son kunde du aldrig få lyckas i sport.

Inte på dina villkor.

NPF anpassade sporter fanns inte då. Inte det tänket alls.

.

Du provade på tennis. Backhoppning. Fotboll. Innebandy.

Alltid med samma misslyckande.

Slokande axlar. Huvudet böjt och med tårar som rann utmed kinden.

Förbannad.

Hade kastat tennisracket långväga, likaså med skidorna.

Sparkat iväg fotbollen och slagit sönder innebandyklubban.

Du.

Du fick aldrig göra det på det sätt som hade passat dig.

Som hade kunnat bjussa på ökat självförtroende. Nya vänner.

Gemenskap.

Allt det där man växer av.

Nu vill jag hjälpa andra barn/unga att få göra det.

Via @mansmoller Initiativ @viggofoundation så har jag nu en pågående påskinsamling och avslutar den på min födelsedag på annandag påsk 🐥

Uppmuntrar er att swicha min födelsedagsålder ( 48 ) i pengar så ska 50% gå till Viggo Foundation och de andra 50 % till forskningen på NPF via @hjarnfonden_sverige (eller valfritt belopp)

.

Läs gärna tidigare inlägg där jag förklarar mer om initiativet 🙌🏻

Tack alla som hittills swichat!!

Ni gör det på 070 244 90 89 och får upp AnnSophie som mottagare

.

Dela inlägget om ni vill hjälpa till att få fler att skänka ❤️

.

.

.#tillsammansgörviskillnad #viggofoundation #hjärnfonden #hjärnforskning #npf #idrottföralla #lyckaspåsinapremisser #npf #add #adhd #asperger #autism #dyslexi #kungamamman

Lämna en kommentar